VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

söndag 13 juni 2010

I blåsväder igen


Det har blåst ordentligt under helgen. Var ute och tittade efter hur växtligheten hade klarat sig och fick tyvärr konstatera att det blivit lite skadat.....Pionvallmon som jag sådde i vintras har delvis knäckts. De skulle till att blomma ganska snart. Försökte stötta upp dem med pinnar...vi får se om de klarar sig....Det är något som måste tas hänsyn till vid växtval, det är inte bra att välja sådant som blir för högt för vinden vill gärna få fart över hästängen...Här kommer lite lågväxande personligheter....








En av mina favoriter är akleja. Det finns så många olika varianter och färger. Försöker samla olika sortes frön för att få varierande mångfald. Här är ett litet urval...





Alla blommar inte ännu så det finns chans att få fota flera.....




De är ju lite busiga, aklejorna, en planta har olika blommor: en enkel och en dubbel...



Nu när det är fotboll på TV kan jag passa på att smita ut i trädgården och greja lite. Idag har jag tömt det lilla växthuset på de sista frösådderna och förberett för tomatplantorna som fortfarande står i småbarnens rum, så nästa helg skall de få flytta ut.

1 kommentar:

  1. Tråkigt när det blåser så! Här klarade sig det mesta faktiskt. Härligt när det börjar blomma. Jag tycker oxå om aklejor, o har hela trädgården full just nu. Det blommar lite överallt. Och det är spännande eftersom det är fröplantor från förra sommaren. Har ju liksom inte sett dem i blom. Kom ner o spana:D
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera