VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

måndag 22 november 2010

Det snöar


Redan vinter? Känner mig inte riktigt redo för vintern ännu. Har inte hunnit höströja klart ännu. Men det är klart mycket vackrare med vinterlandskap i vitt snöpulver....
Här är alldeles nytagna bilder....
Så här ser det alltså ut för det mesta just nu....det är mörkt på morgonen på väg till jobbet och det är mörkt när man kommer hem....men det blir riktigt fint när det finns ett snötäcke....
Det är nu man får passa på att njuta av värmen i bastun...
Eller så kan man grilla i grillkåtan....jättemysigt att sitta med hängande lyktor och se hur godsakerna blir färdiga över glöden...nja...vi hann ju inte bli färdiga med elen och vi hoppas att det går att gräva i marken ett tag till....
Trädgården har fått gå till vila tills våren....känner mig ganska mätt på trädgård just nu...
Nu är det tid att vara inomhus med tända kakelugnar och söka inspiration i trädgårdstidningar och böcker.
Tack alla ni som har tittat förbi.....
Hälsningar
Christina



2 kommentarer:

  1. Ser väldigt mysigt ut när det lyser i ert hus:)
    Visst kom vintern alldeles för tidigt, men vad gör man, bara att gilla läget:)
    Ha en skön första advent!

    SvaraRadera
  2. Fina vinterbilder... njut av snön o det vackra, man vet aldrig hur länge vi får ha snön. Kanske julen ändå blir grön:)
    Kram Ulrika

    SvaraRadera