VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

måndag 6 december 2010

Vårt vinterland



Snön fortsätter att falla. Och i takt med att den kommer fick vi ta ett beslut huruvida snöskottningen på gården skulle skötas....Vi kände efter förra vinterns snöande att handskottning inte går i längden.




Vår gamla traktor fungerar ju men den är lite stor att styra runt med. Dessutom lider både maken och jag av höjdrädsla och när marken är ojämn gungar det ganska bra i en traktor. Sedan river den ju upp marken ganska mycket och jag vill ju inte riskera att den hamnar i mina planterinar en gång till....jodå, för några år sedan lyckades maken parkera traktorn i mitten av mitt jordgubbsland.


Så maken uppgraderade åkgräsklipparen....finfina kedjor, notera piggarna (sådana vill jag ha på bilen tack). Och framtill en liten plog....Visst är den söt....Dessutom inte så högt upp i luften....
Nu ska här plogas....
Våra vänner har kommit tillbaka. Förra vintern matade vi rådjuren med havrekross och det tycks de komma ihåg...
Vi fick en höleverans nyss och alla får hjälpa till att lasta in i ladugården.
Under den kalla perioden som var upptäckte jag ett nytt favoritplagg: handledsvärmare...finns ju nästan på varje markand. Dessa hittade jag på Julmarknaden i Herrljunga...
Det var allt för denna gång. Ha en bra vecka allihopa...
Hälsn Christina

3 kommentarer:

  1. Ja vintern är tuff i år... även om vi fick ett rejält bakslag i går. Riktigt jobbigt faktiskt. Vi har oxå börjat mata rådjuren - dem har fått en egen höbal, men kommer ändå fram till hästarna o delar med dem.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej! God fortsättning på det nya året.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Nu har jag med lite tur och mycket hjälp lyckats ta mig in för att kunna kommentera din sida. Fantastiskt fina bilder och mysig läsning:) Nu släpper nog snart vintern sitt grepp och man kan börja ana en ny vår i detta frusna vackra land. Vi börjar se fram emot att flytta ut till stugan i april, lika härligt varje år.
    Annica

    SvaraRadera