VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

fredag 16 september 2011

Höstanemonen blommar

Äntligen blommar höstanemonen. En hel sommars väntan är över. Först blir man lycklig över att den har överlevt vintern och dessutom tycks ha spridit sig något. Se hur luden denna knopp är...
                                   
Sen under själva sommaren händer ingen alls med anemonerna, det växer bara grönt... De hamnar nästan lite i skymundan..
Efterhand växer lite stänglar upp men de är ju minimala...




Knopparna  blev större och större. Då gick höstanemonen in i väntans tider, för sen stod det still igen. Knopparna väntade på den perfekta morgonen då de ville öppna sig...
Och just nu ville de möta solen...efter allt åskande, regnande och blåsande. Belöningen är underbar efter en hel sommars längtan...smiter ut till rabatten i tid och otid bara för att få en titt till...Ha nu en skön vecka och tack för att du tittade förbi...Vi syns igen, Christina


3 kommentarer:

  1. Visst är den jättefin! Köpte en vit höstanemon härom dagen som inte kommit i jorden än för allt regnande.
    kram /Mia

    SvaraRadera
  2. Ja den är verkligen fin. Önskar att min ville sprida sig lite mer, också vill jag ha en vit!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mnie już przekwitły :-(. Pozdrawiam

    SvaraRadera