VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

måndag 2 april 2012

Aprilväder

Nu närmar sig påsken med stormsteg. Våren försvann lika fort som den kommit. Hade börjat kratta lite på gräsmatten och pillat försiktigt i två av rabatterna och det straffade sig genast. Vintern återkom med snö och kyla....

Här tittar en liten överlevare upp ur snön. Det var den pionen som inköptes i maj förra året på Lisebergs Trädgårdsdagar. Den som försäljaren var tveksam till om den skulle klara vintern i vår zon (4 till 5). Jag tror den hette Starlight...Nu får vi ju se om den klarar denna köldknäppen som pågår...

Lite frusen gräslök kanske?

Och detta föreställer upphittade rabarber...På lunchpromenaderna i förra veckan hittade vi lite allt möjligt slängt i ett skogsdike. Där fanns bla mycket rabarber som jag plockade med mig till arbetskamraters förvåning. Precis innan snön kom fick allt komma ned i jorden så nu är spänningen stor vad det blir av detta.

Lite färg i snön...


En av många okända och vildvuxna påskliljor som växer på tomten...

Och barnen har pyntat med god fantasi....
Ha nu en riktigt god Glad Påsk allesammans....
Kram
Christina

6 kommentarer:

  1. Ja idag har vi haft ömsom snö och ömsom sol men det är jättekallt.
    Men det är härligt att se att det är något på väg upp trots allt.
    Glad påsk önskar jag dig med/Mia

    SvaraRadera
  2. April er lunefull , den har alt den vinter ,vår ,blomster ,varme dager og snø.
    Men det er bra disse vårblomstene tåler en trøkk.

    Det er fine bilder ,ha en fin påske .
    Marit.

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk till dig också!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag önskar dig en underbar och fin påsk!!!!

    SvaraRadera
  5. Ja, väderbakslaget var inget vidare... Har gått runt och spanat på rosornas nya skott, men de verkar ha klarat sig. Några pioner har inte tittat upp här än.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. Hej! det var ett tag sen.. önskar dig en fin Påsk! kram Jessica

    SvaraRadera