VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

måndag 14 maj 2012

Kampen mot ogräset


Trädgårdslivet är som bekant väldigt intensivt just nu. Kampen mot ogräset känns nästan hopplös...Har sutttit på min lilla "ogräsrensarpall" och rensat alla rabatter i omgångar för att ge perennerna lite försprång...
Hade lite tur och hann fota en julros i underbart ljus.


Härligt med soliga helger då man grejar utomhus men det är också skönt med regniga och blåsiga dagar då man kan sitta framför datorn  med härliga bilder....här en ljuvlig lungört....


En av mina ögonstenar, en stjärnmagnolia som fortfarande är liten men den blommar i år med fem små stjärnor....Har ytterligare två stycken magnolior men de har ännu inte börjat blomma. Vem vet, kanske nästa år???


Och så har det varit Lisebergs Trädgårdsdagar i helgen...På söndagen var vi där, lilla älsklingen och jag...Detta var nu tredje gången vi var där och det kändes som om det var lite mättat. Hade svårt för att hitta lite ovanliga växter. Ville gärna haft med med en ros hem men det fanns inga som klarade vår zon....


Utställningen på scenen var givetvis jättevacker och inspirerande....


En sak är i alla fall en liten tradition....att få med sig en pion från Guldsmedsgården i Ljung som var en av alla utställare på Liseberg...

Önskar er alla en skön vecka framöver...
Kram
Christina

2 kommentarer:

  1. kampen mot ogräset är en kamp som oftast ogräset vinner. Man behöver bara vända ryggen till så är de tillbaka:)))
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Usch ja det där ogräset....blää!!
    Vad trevligt med en ny pion, vilken sort var det?
    ha de gott/Mia

    SvaraRadera