VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

tisdag 11 februari 2014

Pinglan, Galtholmens lilla pingla

 
Nu är det äntligen min tur att berätta vad som pågår här på gården.
 
 
En gång tyckte matte att jag började bli tjock och satte mig på diet. Det inte matte förstod var att jag består mest av päls...Jisses, vilket dåligt samvete hon hade sen när jag skulle fälla...

Här har hon tagit lite bilder på hur jag minskar i omfång när jag fäller...


Varje gång jag fäller fyller jag en papperskasse med mina hår som matte borstat bort. 
Glöm sen inte allt hår som sopats eller dammsugits upp. 
         
 
Jaha, och här nedan har man blivit blåst av herrn i huset.
Han tror visst att jag är hur dum som helst...
 

Det finns mycket konstigheter som människan hittar på. Här är vi på en camping för några år sen och där hade de riktiga hundduschar.
 
Ja det är jobbigt att campa. Jag måste ju vakta hela nätterna mot igelkottar och skator...

 
Å så gillar jag att hänga med när alla ska åka iväg nånstans.

 
Men ibland har jag tagit i för mycket och behöver verkligen en paus...å för ca 3 månader sen kom en ny liten mänska till min familj. En liten Isabell som snart drar i mina morrhår, ty matte har blivit farmor...

 
Detta var allt för mig för denna gång...Nu ska jag få fart på matte för hon har suttit vid datorn länge nog...

Hej svejs från Pinglan på Galtholmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar