VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

söndag 16 januari 2011

Ljusets ängel


Välkommen till oss här på gården. Här finns alltid mycket att göra oavsätt vilken årstid det är.
Nu under vinterhalvåret handlar mycket om att hålla vägen snöfri och att hålla värmen i huset.
Dock ibland uppkommer fler behov och nu var det dags att bygga en vägg samt tapetsera ett rum.
Det är stora dottern som har valt tapeterna till sitt nya rum.
Sedan har vi haft några vackra vinterdagar och då fick man passa på att fota lite....det märks att LJUSET är på väg tillbaka....
Mitt lilla växthus har fått skador av den tjocka snön fastän jag tog bort snön när det var som mest snö...
Idag var det julgransplundring i byn Galtholmen. Här träffas grannar som grillar och dricker glögg. Barnen får plundra byagranen på godis. Ett jättebra sätt att träffas och umgås...
Här samtalar vår granne med vår lilla Pingla om korven...
Det var allt för denna gång....ha en riktigt bra vecka allesammans....
Christina

2 kommentarer:

  1. Vad trevligt med plundring hela byn tillsammans! Gillar din söta ängel!
    kram

    SvaraRadera
  2. Så himla mysigt det låter med gemensam plundring, och vilka underbart vackra vinterbilder.
    Kram

    SvaraRadera