VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

söndag 23 januari 2011

Raj, raj, raj...nej, röj, röj, röj...



Vintertid är tiden då vi grejar inomhus med allt möjligt. Det görs arkeologiska utröjningar, snyggas till eller kompletteras inomhus. Idag hittade jag mitt köksbord igen. Där har allehanda oidentifierade föremål legat efter rensning i skåpen....Sakta men säkert slängs prylar som inte används längre... Det är en skön känsla att bli av med gammalt skräp. Då finns ju chansen att få tillbringa lite tid i solstolarna i sommar...
I takt med att upprensningen pågår återfinner man tex. krukan med två st. apelsinplantor som småttingarna sådde för ett år sedan.
Det är otroligt att de har överlevt ett helt år i fönstret..
.
Fick bära ut lite grejer till snickarutrymmet i ladugården och på vägen tillbaka såg jag denna ljuvliga himmel...se bara vilka färger....
Under veckan som har gått har jag lyckats stå på öronen utomhus... är väldigt glad att det endast blev lite blåslaget och inte värre....med alvedon syns det inte allför mycket när man är på jobbet...Det känns mycket bättre att göra en vurpa när man har sällskap av bästisen Pinglan...
Sedan gjorde vi en piruett på grusvägen på väg till fritids en morgon. Är ju medlem i snigelklubben så piruetten kom väldigt överraskande. Utan att förstå vad som hände så snurrade bilen runt när vi körde och det ända som barnen sa var: "mamma, vad häftigt...en gång till".....självkänskan fick sig alltså en ordentlig törn, eftersom det alldeles uppenbart kördes för fort.... är återigen tacksam för att det fanns snövallar istället för diken vid grusvägen... näää... det finns inget foto tyvärr...
Ha det bra och var rädda om er därute....
Christina

4 kommentarer:

  1. Usch då! vilken tur att det inte hände nåt värre. det är så lätt hänt nu när det är vinter ute....därför är inte vintern min favoritårstid...vår och sommar om jag får bestämma. fast denna vintern har vi kunnat njuta av härliga vinterdagar även i skåne så man ska inte klaga.
    ta det lugnt i trafiken!
    mia

    SvaraRadera
  2. Oj nu får du ta det lugnt...både med dig och bil! Vilken tur att ändå gick bra!
    Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  3. Ja det kan vara lite lurigt nu när temperaturen går upp o ner så mycket. Själv har jag klarat mig utan incidenter:)
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Men oj, här går det vilt till!! Skönt att det inte hände något värre, det är ju så lätt hänt på dessa vintervägar. Tack för dina snälla kommentarer hos mig, de värmer!!
    Kram och kör lugnt!

    SvaraRadera