VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

söndag 15 maj 2011

Liseberg 2011


Just nu regnar det ute, naturen suger åt sig dropparna och vi har dragit oss tillbaka från vedarbetet. Det har verkligen exploderat utomhus sen vårregnet dagligen har besökt våra trakter. Man kan riktigt se hur allt växer...

Förra helgen var det ju Lisebergs Trädgårdsdagar och naturligtvis var vi där och njöt av allt som erbjöds. Älsklingen hittade sina favoriter: grillområdet och maskinområdet... tänkt bara något har en motor så blir det intressant...och lilla jag strosade runt bland blomsterutställare och mysiga inredningsställen...




Jodå; magnolian blommade vid denna tid även i år....



En ljuvlig liten utställning av fantasi...




Vilket fantastiskt kreativitet som finns här...


Har ni sett ekorrarna i trädet??? Jorå, så sa älsklingen och jisses vad jag spanade efter ekorrar...hihihi...



Denna lilla sötnosen ville så gärna följa med mig hem från Liseberg, fastän det kan vara svårt att klara sig i våra trakter, sa Sveriges bäste pionkännare...en liten luktpion: Starlight....Den inköptes med kärlek, vi får se hur den klarar sig...


För övrigt blommar följande i trädgården just nu:



Blekgul klocklilja


Stjärnmagnolian överlevde vintern



Tulpanerna som sattes i jorden i höstas...

Just nu är nog den bästa tiden, man tittar och njuter av det som är på väg upp. Det är riktig friskvård det...

Ha en bra vecka och hoppas att ni tittar förbi igen....

Kram Christina


2 kommentarer:

  1. Vackert! Den blekgula klockliljan var verkligen jättefin.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart jag gör...alltid lika kul att titta in till dig!
    Hängmattan var ju urläcker!!
    kram mia

    SvaraRadera