VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

torsdag 16 juni 2011

Skolavslutning Od skola 2011


Äntligen dags för skolavslutning. Nu gäller bara lek och bus hela sommarlovet. Det får småttingarna göra på bästa fritids...för ännu är det inte semester...det blir fortsatta tidiga morgnar för småttingarna utom då de kanske stannar hemma någon dag då och då...fast oftast väljer de att vara på fritids för där händer så roliga saker hela tiden.
Om vädret är fint åker de och badar i sjön i närheten eller gör andra utflykter. Det är ju så på en liten ort att det finns en väldigt begränsat utbud just som passar barn och då får man åka iväg...
Här är mina sötisar utanför Ods kyrka där avslutningen ägde rum. För en gångs skull kom jag ihåg att fota tjejerna enskilt eftersom jag inte vill lägga ut bilder i grupp. En underbar avslutning i
byns kyrka och efteråt lite fika alla föräldrar tillsammans som föräldraföreningen hade ordnat så fint.
Här är lilla älsklingens lillasyster som har tagit studenten. Grattis Madeleine och lycka till med jobbet....
Och så kunde jag inte låta bli att ta med något underligt som växt till sig....vad är detta för en konstig växt? Någon som vet??? Ser ut som en "kattastrof" hihihi...
Det finns vissa som har sommarlov året om....ponnysarna till exempel... de går och njuter hela dagarna...här har jag hunnit fota innan de börjar komma mot mig. De är snabbt framme och vill bli kliande lite överallt. Det är riktiga pusshästar det....
Nu på fredag ska vi försöka åka till Liseberg igen och uppfylla barnens högsta önskan...att få se när Erik Saade intar scenen...återkommer om vi har överlevt denna händelse...hej svejs så länge...
Christina

2 kommentarer:

  1. Å det er deilig med sommerferie,,flotte jenter,,
    Jeg ser at pus og hester vet og nyte sommeren også.
    Minstemannen min kom hjem med et stort smil i dag også og ropte FERIE,,
    Ha en fin helg , Marit.

    SvaraRadera
  2. Mysigt!!! Hoppas ni överlevde Liseberg.
    kram

    SvaraRadera