VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

lördag 20 mars 2010

I väntans tider....

Nu går vi alla i väntans tider. För tillfället har våren fått övertaget och trollar bort snön sakta men säkert. Det droppar från alla hörn och kanter och den vita marken förvandlas sakta till en brunmörkgrön våt sörja. På de gångar som vi har användt flitigt finns nu ett lager av blankis som gör det livsfarligt att trampa på. Broddar är nu nödvändigt när man skall ta sig fram här på gården, annars är brutna ben nära till hands. Då är det upppiggande när inomhusväxter blommar om igen... Här en orkidee i sin fulla prakt....(ser att datum inte stämmer, detta togs för några dagar sedan...





Var ute idag för att försöka fota något som kommit upp men det enda jag kunde hitta var lite ogräs. Varför kan vi inte dyrka ogräset mer???? Det har en fantastisk överlevandsförmåga....Så här är lite bilder från förra året som tröst...


























































Förra helgen planterade jag om tomatplantorna och idag tog jag hand om vallmoplantorna. Vill i sommar ha en rabatt med olika vallmoplantor som sedan kan sköta sig självt med naturliga frösådder. Det blir trångt här i huset när man skall stoppa in alla krukor för bästa placering. Det blir skönt sen när man kan ställa ut allt i växthuset om ett tag.




Stora grabben har också baktalang. I skolans hemkunskapsundervisning fick han till uppgift att baka en krans och det gjorde han med bravur. Det var nästan synd att skära upp den....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar