VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

söndag 11 juli 2010

Varmt, varmt, varmt




Visst vore det skönt att kunna ligga i en snöklädd hängmatta nu mitt i sommaren?

Skillnaden mellan vinter och sommar är enorm i år. I vintras var väl vi alla oroliga över om det överhuvud taget skulle komma en sommar igen. Det var kämpigt med all snö, det var svårt för de flesta att ta sig fram och naturens lagar gjorde sitt mot de djur som lever fritt...Sedan kommer våren och man börjar hoppas på lite mildare tider. Nu har vi högsommarvärme som slår rekord varje vecka. Och nu kommer en bekännelse.....


Jag vattnar min trädgård, ja jag drar fram vattenslangen och kopplar på spridaren, riktar mot den ytan som längtar mest efter vatten. Gör det på kvällarna och nu i semstertider även på morgonen....Har två bra vattenuttag med slang på gården och två vattenspridare så det är bara att sätta på kranen....

Här en gammaldags ros som förmodligen planterades strax efter att huset blev färdigbyggt i mitten på 30-talet. Den har en tendens att vissna bort om det är för regnigt men i år blommar den ordentligt...





Det är många som vill ha vatten: gåsen Kajsa vill plaska i sin lilla damm, när man sätter spridaren i hennes inhägnad står hon i de fallande dropparna och njuter av "regnet", hästarna är törstiga och barnen vill också ha något att plaska i och goldentjejen Pinglan vill bli försiktigt spolad...



Hon ser nästan lite njutande ut


Belöningen av allt vattnande är då nöjda familjemedlemmar och vackra blommor....



Ha en skön sommar och glöm inte att njuta.....

2 kommentarer:

  1. Oh, så skönt det där såg ut:-)
    Inte utan att man undrar just nu. Först kallt i evigheter, sedan detta underbara varma...

    Finfin blogg!
    Ha det gott, nu ska jag fortsätta att vifta med tårna i hängmattan:-) Hillevi

    SvaraRadera
  2. Fin blog....å kul med hängmattan :)
    Håkan

    SvaraRadera