VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

fredag 2 juli 2010

Erik Grönwall i Borås


Med en tonårsdotter i huset kan man inte undgå vissa fenomen. Ett är att man får en förfrågan om att ordna med skjuts till "sommartorsdagar i Borås". Igår lämnade då vi småttingarna hos farmor och åkte in för att se Erik Grönwall på premiären. Det var ett underbart väder och ett väldigt trevligt uppträdande. Det blev en sen och mysig kväll och det märktes imorse när det var dags att gå upp vid 4.30 tiden. Men vill man något, får man jobba för det, så enkelt är det...
Veckan som gått var som bekant varit väldigt varm. På arbetet är det syrefattigt och klibbigt men nu är det bara en vecka kvar till semestern. Hoppas att det finns lite vackert väder kvar till semesterperioden.


Just nu infaller blommningsperioden för flertalet pioner. Passade på att unna mig en liten "afterwork walk in a garden" Kan man säga så? Menar i alla fall att jag ofta tar vägen förbi en plats för inspiration som belöning för veckans arbete. Det är lite olika beroende på vilken årstid det är, men just idag var jag i Annelundsparken/Borås och njöt av utslagna pioner.



Imorgon lördag tänkte jag ta min mamma med mig och besöka Guldsmedsgårdens Pionodling. Om vi orkar finns det mycket mer att titta på här i närheten. Hoppas på en mysig dag...

1 kommentar:

  1. Åhhh, dessa pioner...finns det något vackrare!? :o)
    Ha en fin kväll,
    Lydia

    SvaraRadera