VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

måndag 23 september 2013

Medeltidsveckan i Visby


Vad är nu detta för något? Jo, det är invigningen på kvällen av Medeltidsveckan i Visby 2013. Just denna kväll är magisk...man har en hel vecka framför sig då man gör en tidsresa och hamnar i medeltiden. Denna dag går man och myser och längtar, sen, sent på eftermiddagen tar man med sig en korg med godsaker, filtar och kuddar och lägger sig nere vid strandpromenaden och inväntar aktiviteterna på strandscenen.
 

 

Musiken är ju centralt under denna vecka. Att få lyssna på "medeltidsmusik" ger en helt ny inblick in nöjeslivet på den tiden...Denna grupp, Könix har ett härligt drag i sina låtar.

I år så firade Medeltidsveckan i Visby 30 år och lite lagom till detta anlände Götheborg till hamnen i Visby och som vanligt fick man gå ombord för att titta hur det såg ut...
 
Tja, det är högt att klättra upp och det brukar ju blåsa högst upp, så nej tack jag stannar nog här nere..

Jaha, så här kan det gå om man somnar i solen...

 
Nördiga, javisst men jättekul att ha på sig nåt annat än arbetskläder...Inför nästa gång tror jag att jag vill vara sjörövarinna, hihi...Under Medeltidsveckan kan fantasin få flöda, bara man inte är "civilklädd" för då sticker man ut ordentligt...

Ha en bra vecka allihopa
Kram
Christina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar