VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

onsdag 19 maj 2010

Full fart i trädgården


Det växer så att det knakar i rabatterna. Det är en ren njutning att gå runt och titta på vad som har hänt sen senast. Tulpaner, aklejor, löjtnantshjärtan står i starposition för att slå ut.

Här en personlig favorit eftersom den är ren i sin form och färg. Dessutom kommer den nu för tredje året....Blekgul klocklilja-Fritillaria pallidiflora




Stor rödvit akleja som spricker upp när som helst


En julros som planterades i höstas


Tomatplantorna vågar jag inte sätta ut i växthuset riktigt ännu men det är dags när som helst.



Det andra som finns i växthuset är färdigt att planteras ut hoppas jag....

Ett av barnen satte apelsinfrön i en kruka och resultatet blev över förväntan. Nu skall vi se hur långt det kan gå...



Sedan finns sorg i huset eftersom lilla Hoppelina hittades död i sin bur i morse. Hon blev bara fem år gammal. Hoppelina var en hejare på att hoppa hinder på små tävlingar. Hon kunde under uppsikt hoppa omkring på tomten utanför buren. Kaniner har väldigt känsliga magar och får lätt förstoppning. Vi tror att övergången från hö till gräs gick för snabbt för tarmarna. Ikväll blir det begravning borta i gläntan där vi har en liten husdjursbegravningsplats. Vi har alla ett behov av att ta farväl av de husdjur som levt med oss...men sånt är livet....

1 kommentar:

  1. Så sorgligt med er lilla kanin, men sånt är livet för såväl djur som människor.
    Ha det gott!

    SvaraRadera