VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

lördag 8 maj 2010

Lisebergs Trädgårdsdagar 2010












I år blev det äntligen av att åka till Lisebergs Trädgårdsdagar. Det har alltid kommit annat emellan, men i år var det antecknat i god tid i almanackan. Hade till och med bokat med maken på denna lilla utflykt.
Vi lämnade ett regnande Galtholmen och styrde kosan mot Göteborg. Förhoppningen var ju naturligtvis att det skulle vara bättre väder där och vi blev inte besvikna. Några droppar kom ju men det var ju bara några droppar. Det var lagom mycket folk på plats och vi slapp trängas med den stora folkmassan.

Det var svårt att få en överskådlig bild av området men här är en fantastiskt blommande magnolia. Den tog nästan andan ur mig....



















När vi började titta runt såg vi att mycket i själva Liseberg också blommade och här är en magnolia till som står i sin prakt.


Sen får man ju vara tacksam för de blommor som kommer på buskarna hemma...Man kan ju alltid sätta fast ett inplastat foto vid busken för att beskriva hur det kan blomma.....

Mycket fanns att titta på.....fortfarande efter tre varv hittade vi ställen som vi passerat förbi då det var mycket folk just där.


Jodå, lite inköpt blev det också...en röd klematis, en söt liten trädgårdslykta och ett förkläde från Garden Girls.

2 kommentarer:

  1. Jag kom som vanligt inte iväg:-) Men jag fick åtminstone en vink om skönheten, när jag körde i Borås i veckan, då de japanska körbärsträden börjat slå ut. Det är lika hisnande det.
    Kram/
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera