VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

måndag 3 maj 2010

Naturlig träning för hela kroppen

Denna dag på arbetet gick tungt och långsamt. Hade helt enkelt ingen ork i kroppen, allt vägde dubbelt så mycket som det brukade. Maskinen som drar 85 newton kändes som om den vägde 85 kg. Material som skall lyftas på plats var också underligt tungt.

Här är förklaringen:


Förflyttningen av grus med spade och skottkärra under helgen...Lägg märke till spaden...
Ett träd togs bort, se de små pinnarna till vänster...


Fick en ny parkering för bilar....



Här skall jag ställa ut stora blomlådor runt ytterkanten till höger för att markera ytan....


Men det blev även en ny gång till jordkällaren....



Har många gånger sagt att om man bor på landet behöver man inte gå på gym eller lyfta skrot i en träningslokal. Här finns möjlighet till kroppsarbete så att det räcker för alla. Det gäller bara att använda kroppen ergonomiskt så att man har ork till nästa dag...

Nu orkar jag inte trycka på tangenterna längre.....måste ladda musklerna tills morgondagens arbetspass.

Hej då till nästa gång




1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Glöm inte att hjärnan o kroppen vill ha lite paus emellanåt. Kom ner o hälsa på i butiken i helgen!!!!!
    Kram/
    Ulrika

    SvaraRadera