VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

söndag 23 maj 2010

Våren ger liv....


Tänk vad vatten och sol i lagom mängd kan åstadkomma. Man kan se hur det växer och just nu känns det som om man inte hinner med...Helgen har använts till att plantera ut mycket självsådder som tex. vallmo och riddarsporrar. Har äntligen gjort små skydd för pionerna så att inte hunden eller katten råkar trampa på det nya som tittar fram. Har flera pioner i en liten pionlund och där växer också vitsippor, vintergröna och liljekonvalj.



Nu väntar vi på att alla färgglada skogsvivor ska fröa av sig så att man kan klippa gräsmattan. Här finns flera olika färger och man blir så glad när de kommer tillbaka på våren....


Och så har hästarna fått sommarlov. De har gått och sneglat på sommarhagen i flera veckor nu och nu fick de komma till nytt friskt gräs.



Boningshuset skymtar i bakgrunden och datorrummet ligger så att jag kan titta ut mot hästarna. Just nu är de tio meter utanför fönstret och ibland brukar jag öppna det och prata med dem. De lyssnar med stora öron och nyfikna ögon. På andra sidan huset ligger köket. Det går att stängsla in tillfälligt och öppna köksfönstret, då sticker hästarna huvudet in genom fönstret mot diskbänken och hälsar på....



Här har stora dottern busat upp dem och de leker tafatt....

1 kommentar:

  1. Det ser helt underbart ut! Mina rodendendron har delvis dött i vinter. Får nog skära ner o flytta till ett bättre ställe.
    Kram/
    Ulrika

    SvaraRadera