VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

måndag 11 juli 2011

Körsbärskampen mot fåglarna


 
I år är första gången sen körsbärsträden planterades för sju år sen som det har blivit bär att tala om. I början blev det ju ingenting alls och vi förstod inte vad som hade gått fel. Det syntes ju att det kom enstaka bär men när det började få färg försvann de spårlöst.

Vi täckte de små träden med nät för att skydda de enstaka bären som var på tillväxt men samma sak hände i alla fall....bären försvann....


Det var kanske inga "bärår" vem vet....vi gav nästan upp och tänket att träden är sjuka och måste bytas ut....

Men så i år blommade det bra och det syntes att bären var på gång, nu gällde det att skydda dem mot fåglarna som kommer tidigt på morgonen. Ha, tur att man nu har semester....maken studsar upp vid 04.00 tiden och kokar kaffe och så sitter han under körsbärsträden och vaktar.


Till sin hjälp har han sin partner med CD skivor i händerna och foliepappret i träden....och min skönhetssömn stördes då och då av hojtande och handklappningar. Tur i alla fall att morgonvädret varit fantastiskt under dessa morgnar...


Och belöningen är idag första skörden av körsbär....
Ha en njutfull vecka allihopa

Kram
Christina

2 kommentarer:

  1. Oh vad goda dom ser ut...ni fick verkligen lön för mödan!
    och lite hjälp av den fina "gubben"

    Kram mia

    SvaraRadera
  2. Jag lyckas inte heller något vidare i kampen mot fåglarna, men så har jag inte heller någon tjusig partner med CD-skivor och allt.
    Kram

    SvaraRadera