VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

söndag 3 juli 2011

Pionmix


Äntligen blommar pionerna.
Så fort som knopparna syns går man och spanar hur de mår.


För att inte missa något brukar jag ta en minisväng tidigt på morgonen vid 05-tiden innan alla väcks för dagens fritids och arbeten.



Tittar, beundrar och njuter av knoppar som växer...fylls och exploderar...




Vill man ha mera kan man besöka en pionodling...




Denna gula skönhet finns på Guldsmedsgårdens Pionodling i Ljung




Efter en dag på odlingen är det skönt att komma hem och se sina älsklingar med nya ögon...




Vill bara stoppa tiden för att kunna njuta lite till...




Mmmmm....




Bästa tiden är nu... ha en skön vecka allihopa
och glöm inte av att njuta....

Christina

2 kommentarer:

  1. Så många vackra pioner. I år blommar de dåligt hos mig så jag får kika in här och njuta i stället.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset.Pionodling i Ljung det kan vara en utflykt till nästa år.Har varit på Storegården nära Ljung utanför Ulricehamn . Har för mig att det inte var långt till Herrljunga därifrån eller är det fel Ljung ? Det där lät som blablabla med hihi men du fattar vad jag menar :-) Nu är det väl i senaste laget för i år.

    Ha det bäst.

    Kram Bittan

    SvaraRadera