VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

fredag 8 januari 2010


Full fart framåt igen

I torsdags tog julledigheten slut. Hade sovit oroligt natten innan, (är tydligen ganska vanligt) men var pigg på morgonen, dock straffade det sig på eftermiddagen. Det var trots allt skönt att få komma igång med arbetet igen. Fast jag saknade att ta morgonpromenaden tillsammans med vår hund Pinglan. Det går liksom inte när klockan är fem på morgonen utan då släpper jag bara ut henne och när hon har gjort sitt så får hon komma in igen. Hon tycker nog att det är i tidigaste laget för ibland tittar hon lite konstigt på mig. Sen tar den övriga familjen vid när det har ljusnat.




Fick efter jobbet hämta dottern som deltagit med sin kanin i kaninhoppningstävling. Lilla Hoppelina är en hejare på att hoppa små hinder. Sen verkar det som om hon tycker det är roligt att träffa andra kaniner. Fast det är också skönt att komma in i värmen nu när det är så kallt ute. Hon tog sig en tupplur i dotterns knä. Vi hade -20 grader inatt och det är nog för kallt även för en kanin att vara ute. Är väldigt tacksam över att vi inte är helt beroende elen, kakelugnarna och vedspisen räddar oss denna vinter.





Sen har jag handlat tomatfrön och när det börjar klia i fingrarna är det bara att så fröna och drömma om solmogna tomater...Fast man undrar ju lite när man ser hur det ser ut utomhus. Undrar hur mycket som överlever denna vinter. Hur går det med persikoträdet, magnoliorna och de övriga växter som ligger lite på zongränsen?






1 kommentar:

  1. Visst är det synd att man måste ha ett lönearbete för att kunna förverkliga sina drömmar? Du får arbeta hårt för att skaffa dig en egen verksamhet så du kan styra ditt liv själv, o inte låta någon annan ta din dyrbara tid ifrån dig.
    ...jag undrar oxå hur mycket som överlevt denna stränga vinter. Mina pelargoner o fuchsior som vanligtvis brukar vinterbo i källaren, har fått försöka överleva i ett alltför varmt rum på övervåningen. Med resultat att de är tunna o rangliga o torkar alldeles för fort. Har fått slänga flera stycken. Förlorat en del "dyrgripar", får väl komplettera frammåt våren.
    Ha det gott/
    Ulrika

    SvaraRadera