VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

söndag 10 januari 2010



Nu åkte granen ut....
Egentligen är det fantastiskt att det får plats en gran i vårt hus. Det är ju bara på 98 kvadrat och vi är ju sex personer samt hund och katt. Men man får ju prioritera vad man vill ha i sitt hus och en gran vill vi ju ha.... Sen såg jag att det blommar två penseer i en kruka. Jodå, det är sant, för den krukan stod utomhus i somras och så måste det ha självsått sig lite fröer i höstas. Nu har jag en citrusväxt med gula citroner och blåa penseer.



Dagsljus....

Äntligen lördag och morgonpromenad med Pinglan. Det är endast på helgerna som jag får se dagsljus eftersom det är mörkt på morgon och eftermiddag. På arbetsplatsen finns inga fönster och man kan inte gå ut ex. på rasten eftersom det är arbetsplats med trucktrafik och liknande.
Det finns ingen "lunchrunda" som man kan gå utan antingen är man inomhus eller i rökrutan.

När jag var ute imorses såg jag att rådjuren hade börjat äta av rosenbuskar, rodondendron och annat där det fanns lite att äta. Normalt hade jag väl blivit arg men med denna vinter som vi har i år tycker jag mer synd om rådjuren. Hoppas att de klarar vintern.....



Underbara grannar på Galtholmen.....
Här på Galtholmen finns en jättemysig tradition. Grannarna runtomkring ordnar med en julgransplundring utomhus. Vi grillar korv, dricker glögg och umgås. Strax innan det har blivit mörkt får alla barn plundra Galtholmsgranen på godis och sen släcks ljusen på Galtholmsgranen. Vår lilla Pingla är givetvis också med och tar hand om korvrester. I år tog vi med pulka och barnen åkte med full fart nedför berget.






1 kommentar:

  1. Ja, inte kan man bli arg på rådjuren i år. Dem har varit i vår trädgård oxå, men dem är ursäktade. Det blir så det räcker till oss ändå när våren kommer.
    Antar att det var lika mysigt vid brasan som det brukar... vi var på kalas i Gbg. Pappa fyllde 68. Fullt hus men ack så roligt.
    Ha det gott/
    Ulrika

    SvaraRadera