VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG

Vad roligt att du hittade hit.

Här kommer jag att berätta vad som händer på vår lilla gård. Vi lever ett enkelt liv och försöker följa naturens växlingar.

Ibland är det lugnt och avslappnande och ibland springer tiden iväg. Har flera intressen och därför hoppas jag kunna dela med mig av lite olika händelser och tankar.

Glada hälsningar
Christina

fredag 1 januari 2010




Ett riktigt Gott Nytt År till Er alla







Vi firade nyår här hemma på gården. Stora dottern hade bakat kebabpizza och fudgekaka kvällen till ära. Alla var vakna och vid tolvslaget gick vi alla ut till en tom hästhage och tände på fyrverkeriena. Fyrverkerier är vackert. Som tur är reagerar ingen av djuren på smällarna. Kan kanske bero på att barnen under uppsikt har fått "leka av" sig med små smällare under dagen. Det blir inte lika spänt sen när det större smällarna kommer vid tolvslagen. Jag tittade på hästarna och de stod mitt i hagen och tittade upp mot ljusskenen precis som vi. De såg nästan förtrollade ut precis som barnen.

1 kommentar:

  1. Kul att du tagit dig ut i rymden. Jättefina bilder! Skönt att hästarna inte blev rädda. Mina gillar INTE raketer. Det var väldigt oroligt i stallet under natten...
    Har lagt till dig bland de bloggar som jag följer - lycka till!
    Ulrika

    SvaraRadera